Forum Obserwatora III Strona Główna Forum Obserwatora III
Tu powinien być tekst o profilu forum. Ale go nie bedzie. Profil jest zbyt duzy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Karonys
Autor Wiadomość
Watcher 
Hammer of Thor


Armia WH40k:
Ulthwe SpaceWolves Malice

Armia WFB:
Bretonnia Imperium

War of the Ring:
Isengard Rohan

Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 16825
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2020-03-11, 10:41   Karonys
   Baretki: zalozyciel


Julek i Slawq poprosili mnie o scenariusz luźnej kampanii dla dwójki graczy. Ponieważ jestem zakochany obecnie w RPG, stworzyłem taki trochę melanż bitewniaka z grą fabularną właśnie.

UWAGA: jeśli ktoś inny też chciałby w to zagrać (np Drzewiec i Jacoleko), to niech da znać! wygeneruję nową mapę i nie widzę przeszkód w poprowadzeniu kampanii równoległej.


Regulamin (ciągle zarys)

1. Kampania prowadzona jest na wygenerowanej przez MG mapie heksowej (30x30)
2. Gracze wchodzą na nią trzema oddziałami, każdy po 300 pkt (każdy, czyli oddziałów na mapie będzie sześć). Skład początkowy tych armii jest jawny, musi być podany na forum.
3. Armie będą mogły się łączyć, ale dopiero od V tury. Nie mogą dzielić się na mniejsze armie.
4. Straty po bitwie są nieodnawialne (czyli co zginie, to już zginęło, masakra oznacza zniknięcie armii).
5. Na mapie będą rozsiane dodatkowe pojedyncze jednostki (oczywiście ukryte). Każdy z graczy poda mi na początku gry 30 nazw takich jednostek (trzy z nich będą zdublowane, jedna potrojona).
5.1 Jeśli znajdzie je wróg, niszczy je. Jeśli właściciel, przejmuje je, dodaje do składu armii, która ją odkryła.
6. Ucieczka z pola bitwy
6.1 Można ją zadeklarować przed bitwą. Nasza armia odskakuje wtedy o 2 heksy, traci jeden wybrany przez nas oddział z tej armii.
6.2 Można ją zadeklarować na końcu swojej trzeciej tury. Ratujemy wtedy wszystkie żyjące jeszcze oddziały i odskakujemy o 2 heksy.
7. Zwycięzca bitwy otrzymuje od MG lokację na mapie jednego Klucza Karonys (patrz niżej).
8. Na mapie znajdować się będą nie tylko dodatkowe oddziały, ale też i bonusy.
8.1 Automatyczna wygrana inicjatywy w następnej bitwie.
8.2 Przylot wybranego przez gracza oddziału za maks 300 pkt (to będzie nowa, równoległa armia na mapie która wyląduje na heksie sąsiadującym).
8.3 Uzupełnienie strat w armii o 300 punktów (tzn będzie można dokupować wojsko tylko do istniejących jednostek w danej armii która to odkryła).
8.4 Od trzeciej tury w lootboksach będę losował też jednoturowy boost szybkości jednostki: dodatkowe 4 punkty ruchu (nie trzeba ich wykorzystywać od razu).
8.5 Od szóstej tury losowana będzie opcja uzupełnienia strat o 100 punktów.
8.6 Od szóstej tury losowana będzie opcja jednorazowego powiększenia zasięgu widzenia oddziału do promienia 3 heksów
9. Celem kampanii jest odnalezienie ośmiu kluczy, które po zespoleniu otworzą portal pozwalający na ucieczkę z tej ogarniętej burzą osnowy planety. Na mapie rozrzuconych będzie 20 takich kluczy. Alternatywnie: zniszczenie wszystkich oddziałów przeciwnika.
10. Początkowo nie będzie znać swoich wzajemnych posunięć, ale po zderzeniu się oddziałów będziecie mogli je już śledzić na mapie. Zderzenie się nie musi być czołowe: każdy oddział odkrywać będzie podczas wędrówki heksy "sąsiadujące".
11. Każda armia ma punkty ruchu (PR).
11.1 Armia warta do 300 pkt posiada 5 PR.
11.2 Armia większa niż 300 pkt posiada 4 PR.
12. Każdy heks zabiera określoną liczbę PR.
12.1 Równina, step: 1 PR
12.2 Las, wzgórza: 2 PR
12.3 Zalesione wzgórza, pustynia, dżungla: 3 PR
12.4 Pustynia skalista, bagna, tereny lodowcowe, dżungla na wzgórzach: 4 PR.
12.5 Góry i obszary wodne są nieprzekraczalne.
13. Przechodząc przez bagna, pustynię, pustynię skalistą i tereny lodowcowe musimy zadeklarować stratę jednej, wybranej figurki.
14. Jeśli oddział natknie się na oddział bonusowy wroga (wystarczy, że wejdzie na sąsiedni heks), to wróg od tej pory będzie znał położenie tego oddziału. Co turę istnieje 10% szans na utratę łączności z dronami śledzącymi ten oddział.
15. Co cztery tury na Karonys pojawią się nowe skrzynki z bonusami (10) i nowe oddziały uzupełniające (po 3), oczywiście losowo.
_________________


Minas Kolmar | Dobywając Thanira | Słowa, słowa, słowa


Forget the promise of progress and understanding, for in the grim darkness of the far future there is only war. There is no peace amongst the stars, only an eternity of carnage and slaughter, and the laughter of thirsting gods.
  Klub: battleground
 
Slawq 
Seneszal



Armia WH40k:
Guard Daemons BlackLegion

Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 164
Wysłany: 2020-03-11, 11:22   

Rozumiem że skoro planeta ogarnięta burzami osnowy to każda gra będzie korzystała z zasad anomali oraz skoro nie znamy na początku ruchu przeciwnika dopóki się nie "spotkamy" to będziemy posunięcia przekazywać na priv? I proponuje utworzyć wątek w którym wypiszemy skład armii.
_________________
Let the galaxy burn
  Klub: battleground
 
Watcher 
Hammer of Thor


Armia WH40k:
Ulthwe SpaceWolves Malice

Armia WFB:
Bretonnia Imperium

War of the Ring:
Isengard Rohan

Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 16825
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2020-03-11, 11:31   
   Baretki: zalozyciel


Tak, dokładnie tak.
_________________


Minas Kolmar | Dobywając Thanira | Słowa, słowa, słowa


Forget the promise of progress and understanding, for in the grim darkness of the far future there is only war. There is no peace amongst the stars, only an eternity of carnage and slaughter, and the laughter of thirsting gods.
  Klub: battleground
 
Watcher 
Hammer of Thor


Armia WH40k:
Ulthwe SpaceWolves Malice

Armia WFB:
Bretonnia Imperium

War of the Ring:
Isengard Rohan

Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 16825
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2020-03-12, 00:37   
   Baretki: zalozyciel


Nowy punkt:

14. Jeśli oddział natknie się na oddział bonusowy wroga (wystarczy, że wejdzie na sąsiedni heks), to wróg od tej pory będzie znał położenie tego oddziału.
_________________


Minas Kolmar | Dobywając Thanira | Słowa, słowa, słowa


Forget the promise of progress and understanding, for in the grim darkness of the far future there is only war. There is no peace amongst the stars, only an eternity of carnage and slaughter, and the laughter of thirsting gods.
  Klub: battleground
 
Slawq 
Seneszal



Armia WH40k:
Guard Daemons BlackLegion

Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 164
Wysłany: 2020-03-13, 17:08   

Pytanie do pkt.5 - jest określony limit punktów danej ukrytej jednostki ?
_________________
Let the galaxy burn
  Klub: battleground
 
Watcher 
Hammer of Thor


Armia WH40k:
Ulthwe SpaceWolves Malice

Armia WFB:
Bretonnia Imperium

War of the Ring:
Isengard Rohan

Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 16825
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2020-03-13, 17:30   
   Baretki: zalozyciel


Slawq napisał/a:
Pytanie do pkt.5 - jest określony limit punktów danej ukrytej jednostki ?
te ukryte jednostki występują w konfiguracjach domyślnych. Żeby je dopakować, trzeba znaleźć skrzynkę z uzupełnieniami.

A jednostka może być wszystkim, co może być w danej armii: od szeregowca do Rycerza. Dlatego chcę od Was listy 20 nazw jednostek, które będę za każdym razem losował.
_________________


Minas Kolmar | Dobywając Thanira | Słowa, słowa, słowa


Forget the promise of progress and understanding, for in the grim darkness of the far future there is only war. There is no peace amongst the stars, only an eternity of carnage and slaughter, and the laughter of thirsting gods.
  Klub: battleground
 
jacoleko 
Wielki Ascendent



Armia WH40k:
orki tyranidzi

War of the Ring:
The Misty Mountains

Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7694
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2020-03-15, 23:27   
   Baretki: zalozyciel


Będę obserwował jaki ma potencjał tego typu kampania.
Proszę nie miejcie do nie żalu że nie chciałem zagrać
 
  Klub: battleground
 
Juleks 
Cesarz


Armia WH40k:
raven terryn krieg

Armia WFB:
Imperium

Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 2035
Skąd: Terra
Wysłany: 2020-03-16, 07:20   
   Baretki: owsiak


Jacek, trudno mieć żal o cokolwiek do kogokolwiek, skoro ta propozycja wyszła ode mnie, aby sprawdzić kilka nowy rzeczy i nikt inny o tym nie wiedział ;)
_________________
 
  Klub: battleground
 
Watcher 
Hammer of Thor


Armia WH40k:
Ulthwe SpaceWolves Malice

Armia WFB:
Bretonnia Imperium

War of the Ring:
Isengard Rohan

Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 16825
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2020-03-16, 12:15   
   Baretki: zalozyciel


Od szóstej tury dodatkowe opcje w skrzynkach:
+100 punktów
odkrycie mapy o 3 heksy wokół oddziału, a nie o 1 (tylko podczas tej tury)
_________________


Minas Kolmar | Dobywając Thanira | Słowa, słowa, słowa


Forget the promise of progress and understanding, for in the grim darkness of the far future there is only war. There is no peace amongst the stars, only an eternity of carnage and slaughter, and the laughter of thirsting gods.
  Klub: battleground
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo